Klaar om te ondeck-en - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Petya Kirjazow - WaarBenJij.nu Klaar om te ondeck-en - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Petya Kirjazow - WaarBenJij.nu

Klaar om te ondeck-en

Door: Petya Kirjazow

Blijf op de hoogte en volg Petya

25 Oktober 2015 | Nederland, Rotterdam

Ik ben iemand van de last minute acties.

Ik heb mij nu precies 9 dagen geleden officieel ingeschreven voor de zeilreis waarbij ik voor vijf weken mijn wereldje in ga wisselen voor de Atlantische Oceaan.

Op dit moment, gesitueerd op het zeilschip dat voor de komende tijd mijn thuis gaat zijn, heb ik besloten dat ik op deze pagina één keer per week ga schrijven over mijn avontuur. Ik wil jullie mee laten (er)varen.

Ik heb ook net nog de laatste vrienden en familie ingelicht over het feit dat ons fysieke contact voor vijf weken verbroken gaat worden, vergeef mij daarvoor.

Net zo goed ga ik beginnen aan mijn droom. Een droom die na hard werken en overwonnen tegenslagen toch écht werkelijkheid gaat worden.
Zelfs nu nog, uitkijkend over de haven van Rotterdam, die wij over enkele minuten gaan verlaten, is het besef dat ik de rol van zeezeilster op mij ga nemen nog steeds niet volledig tot mij doorgedrongen.

Ik vind dat logisch. Het is ook een unieke kans. Een kans om wat dichter bij de wereld te komen, perspectief te vormen en uit te zoomen van mijn dagelijkse beeld op vrienden, school, en andere zaken waar mijn tijd normaal gesproken naar uit zou gaan. Het roer even volledig omgooien: een enorme koersverandering.
Een kans om al mijn onzekerheden en frustraties over boord te gooien. Een kans om mij te vormen en over te geven aan de omgeving met haar natuurwetenschappelijke fenomenen. Fenomenen die ik ga onderzoeken en kennis over ga vergaren. Een kans om keer op keer gedreven te worden door passie en nieuwsgierigheid.

Voor nu is dit het. Bij de volgende blog post een kleine uitbreiding op dit kanslijstje, een korte tour door Masterskip-land en het eerste beeldmateriaal.

Op naar de eerstvolgende bestemming: Southampton! Klaar om meegenomen te worden op ontdekkingsreis? Enjoy the ride.

  • 25 Oktober 2015 - 22:04

    Antoinette Lenova:

    Genoeg wind mee, voldoende humor en discipline, geen zeeziekte, zo min mogelijk zorgen en heel veel plezier! Zo een onderwijsreis wens ik je, lief dochtertje! Liefs, mama

  • 28 Oktober 2015 - 11:40

    Peter Kirjazow:

    Lieve Petya, geniet de elementen maar wees respectvol! Ontdek en bewonder en kom ervarener en wijser van deze onderwijs vaart terug! Veel geluk en gezondheit! Papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petya

Delen is beleven

Actief sinds 22 Okt. 2015
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 1427

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 29 November 2015

Zeilreis naar de Canarische eilanden

Landen bezocht: